Rowenta RH6A31 X-Pert 7.60 RH6A31 Steelstofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RH6A31 X-Pert 7.60 RH6A31 Steelstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Dientjes 12-07-2024

Steelstofzuiger / kruimeldief

Deze steelstofzuiger voldoet groten deels aan mijn verwachting. Wat ik er belangrijk vond was dat hij licht was en betaalbaar, Hij is zeer wendbaar en handig mee op de trap te nemen omdat je er ook een kruimeldief van kan maken. met de hulpstukken kun je overal makkelijk bij en de geïntegreerde borstels maken het erg makkelijk. verder is hij erg eenvoudig te legen zonder alles weer onder het stof te hebben, en de filters zijn ook makkelijk schoon te maken. Het enige nadeel tot nu toe is dat ik de ledverlichting wat feller had verwacht. maar hij moet het vuil opzuigen en dat doet hij. Je kan hem ook erg makkelijk en snel ophangen zodat hij niet in beeld is maar wel snel te pakken

Pluspunten

• licht gewicht
  • borstels
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• led verlichting

Wesley 12-07-2024

Eerste keer steelstofzuiger

Door het compacte formaat en de accu pak je deze stofzuiger een stuk makkelijker en door het lichtgewicht is t ook geen zware taak meer. Het lampje aan de voorzijde is super makkelijk om al het stof op de vloer beter te kunnen zien. De accu levensduur had beter gekund want ik kan niet mijn hele huis in 1x afmaken. Ook merk ik dat de “turbo” stand toch wel vaak nodig is.

Pluspunten

• Geen snoer
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Korte accu duur
  • Mindere zuigkracht op normale stand

Bosbes82 12-07-2024

Lekker ligt toestel. Aanrader!

Ik heb deze steelstofzuiger nu enige tijd getest. Hij is inderdaad ligt om op te tillen. Vooral voor een vrouw heel fijn. Je kunt zo gemakkelijk de trap doen en spinnen in hoekjes pakken dankzij de lange steel. Er zitten ook 2 opzetstukken bij. Bij andere stofzuigers moet je die weer los erbij bestellen. Een is voor de auto. Echt mega handig om de matjes mee te doen. Heeft namelijk zo’n brede zuigmond en een voor kieren waar je normaal nooit bij komt. Het reservoirtje en de filter zijn gemakkelijk te openen maar moest wel even de QR code scannen om te zien hoe dat moest. Kleine steentjes die in de hoek lagen kreeg ik niet opgezogen maar met de knop op de achterkant van het apparaat om hem meer kracht te geven wel. De lampjes die onderaan zitten zijn echt ideaal. Daardoor zie je echt alle stof liggen. Ik zou niet meer zonder deze extra functie willen!! De steel kun je ook weg halen en dan zitten er toch nog borstels op en kun je ook bijvoorbeeld even gemakkelijk de tafel kruimel vrij maken. Ik zou dit apparaat zeker aanraden aan andere mensen.

Pluspunten

• Ligt apparaat
  • Krachtig
  • Extra opzetstukken

Minpunten

• Klein reservoir

Allier 12-07-2024

Lichtgewicht maar prima keuze

Na de verhuizing en verbouwing was onze stofzuiger aan vervanging toe. Voor deze Rowenta steelstofzuiger gekozen om de prijs en omschrijving van de mogelijkheden. Valt gelukkig niet tegen. Hij werd mooi op afgesproken tijd geleverd en weinig overbodige verpakkingsmaterialen. De verrassing was het lichte gewicht waardoor de stofzuiger heel makkelijk in het gebruik is. Zuigkracht is soms wat minder maar zet de turbo erop en je hebt een korte tijd goede resultaten. Het nadeel is dan wel dat de batterij sneller leeg is dus hele huis op turbo ga je niet redden. Op plavuizen vloeren met de huisdieren is twee keer per dag zuigen wel nodig en dat kan de battery prima aan. Battery laad snel op. Het opvangreservoir is wat klein waardoor je het vaak moet legen. Je verliest anders wel veel zuigkracht. Door de bijgevoegde handige hulpjes kom je in elk hoekje en gaatje. Wij gebruiken hem dagelijks en zijn er blij mee.

Pluspunten

• Compact
  • Goede zuigkracht
  • Turbo mogelijkheid

Minpunten

• Kleine reservoir

Kippetje41 12-07-2024

Fijne steelstofzuiger

Super makkelijke steelstofzuiger. Borstel altijd bij de hand, omdat deze vast aan de steel zit. Super uitvinding. Ik gebruik wel turbostand, anders is hij matig. Maar op turbo kan ik met gemak in een kwartier het huis door.

Pluspunten

• Borstel zit vast aan de steel
  • Lamp op de voet

Minpunten

• valt na 15 min. direct uit, niet eerst langzamer

Karel2 12-07-2024

Prima uitgedachte stofzuiger!

Beste lezers, Deze stofzuiger oogt bij het uitpakken best simpel, maar in gebruik merk je dat over alles is nagedacht. Zo passen de stelen en hulpstukken in elkaar en hoef je dus niet terug naar de meterkast (tenslotte worden daar de meeste stofzuigers opgehangen:)) om een hulpstuk te vinden tussen de verfblikken, belangrijke visitekaartjes en paraplus. Nee, Rowenta heeft erover nagedacht en het mondstuk is tot aan het eindstuk (met verlichting) heel praktisch uit elkaar te halen en weer in elkaar te steken. Wat top is, is dat de stofzuiger licht is qua gewicht en smal qua borstel. Hierdoor is deze zeer wendbaar en is deze ook fijn om bijv. mee een trap op te nemen. Er zitten een plintenzuiger en aparte borstel bij die kunnen worden bevestigd aan de montageplaat waarop de bovenstuk ook kan worden opgeladen. Wat is hierbij mistte was een zakje met drie pluggen en drie schroeven. Ik had ze wel in huis, maar mensen die dit niet hebben of geen technische kennis hebben moeten hiervoor toch apart pluggen en schroeven aanschaffen. Voor de aankoopprijs van bijna 200 euro hadden ze er wat mij betreft bij horen te zitten. Het laden gaat via de oplader in de montageplaat en dit knippert blauw. Voor klein behuisden kan ik me voorstellen dat de blauwe leds kunnen storen in de nacht. De tip is dan om ze af te plakken met een stukje zwarte tape. Ze branden gelukkig alleen bij het opladen en niet zodra de accu vol is. Over verlichting gesproken: de verlichting in de borstel is ideaal om in schaduwhoekjes of bij weinig belichting te checken of iets ook daadwerkelijk is opgezogen. Door erop te schijnen kan dat worden gecontroleerd. Het is dus niet alleen voor de show, maar ook daadwerkelijk heel handig. Van mij hadden er ook nog lichten aan de achterkant gemogen! Dan kom ik op alle stof, zand en pluizen die worden opgezogen. Ik moet zeggen het eindresultaat op gladde en ook matten is prima. Het vuilreservoir kan handig worden verwijderd uit het bovenstuk en door het indrukken van een handig klepje boven een container worden geleegd. Dit werkt gewoon prima en scheelt heel veel sjouwen met stofzuigerdelen terwijl alleen het vuilreservoir hoeft te worden geleegd. Al met al ben ik onder de indruk van deze Rowenta en zuigt deze man graag dagelijks een rondje hiermee!

Pluspunten

• Licht
  • Wendbaar
  • Verlichting in de borstel
  • Makkelijk te vergroten/verkleinen
  • Makkelijk te legen

Minpunten

• Schroeven/pluggen ontbreken
  • Geen klepje, daardoor los filter in opvangbak

H******@h********** 12-07-2024

Positief verrast door deze stofzuiger. Door het lichte gewicht pak je hem snel er even bij, waar een traditionele stofzuiger meer inspanning vereist. Ook het legen en laden is zeer eenvoudig en werkt zoals je zou verwachten. Voor het tapijt heb je wel de max stand nodig, maar ook dan zuigt hij goed genoeg.

j************@h********** 12-07-2024

Deze steelstofzuiger is een prettige toevoeging aan je huishoudelijke apparatuur. Eenmaal in huis laden en aan de slag gegaan, lichtgewicht en lekker wendbaar. Lampje handig!! Accu even afwachten hoe het blijft. De normale stand klinkt rustig maar zuigt echt een hoop weg, ik ben onder de indruk!
Puntje; klein reservoir

rdam010 11-07-2024

Lekker licht in gebruik!

Wat is dit een fijne stofzuiger. De steelstofzuiger is enorm licht en daarom makkelijk wendbaar. Dit heb ik nog niet bij andere steelstofzuigers zo ervaren.
De lichtjes op de zuigmond zijn ook prettig in gebruik. Door een soort strijklicht kun je heel goed zien waar nog viezigheid ligt. Dit had ik bij een eerdere stofzuiger ook en is voor mij bijna een must geworden.
Het legen van de stofzuiger gaat ook erg makkelijk. Je klikt het vakje open boven de prullenbak en alles valt er zo uit. Maar het allerfijnst is wel het filter wat je onder de kraan kunt reinigen. Ideaal!
De stofzuiger is ook vrij 'stil' in gebruik (tenzij je de turbo-stand gebruikt) in vergelijking met andere steelstofzuigers die ik heb gehad.
Wat ook niet onbelangrijk is voor de stofzuiger is de accuduur, maar belangrijker nog is de levensduur van de accu. Dit kan ik nu nog niet beoordelen. Wat ik in het verleden wel merkte is dat de accu's vrij snel niet meer goed opladen en daardoor na een jaar of iets meer niet meer te gebruiken zijn. En nieuwe accu's zijn erg prijzig.
Een nadeel vind ik de borsteltjes die standaard op de kruimeldief, maar ook op de lange steel zitten. Ik heb nog niet kunnen vinden of ik die er af kan krijgen. Maar met de borsteltjes erop blijft al het stof daar in hangen en worden stofpluimen minder makkelijk opgezogen.

Pluspunten

• Licht in gebruik
  • Lichtjes op de steel

Minpunten

• Borsteltjes op de opzetstukken

Manonshomemade 11-07-2024

Slanke krachtpaster

Wow wat een verrassing kwam er uit de doos.
Direct na uitpakken en in elkaar zetten wat gewoon simpel kliksysteem is meteen in gebruik genomen. En de eerste paar meters stelden niet teleur. De batterij heeft ongeveer 2 uur de tijd om van leeg naar vol opgeladen te worden.

Wat een inzicht geeft de LED verlichting je ziet het stof liggen en kan gericht alles opzuigen. Voor de PVC vloer is de normale stand genoeg maar ook voor de vloerkleden. Je kan gewenst de Max stand gebruiken voor meer zuigkracht deze stand hoef je voor harde vloeren en normale stof niet perse te gebruiken. Voor de trap stofzuigen moet ik nog even mijn draai vinden, de softbrush laat de borstel los en met de vloerborstel is het wat onhandig. Ik heb een trap met vloerbedekking.

Mijn indruk is dat het een goeie stofzuiger is die bijna de huidige normale stofzuiger kan vervangen. Batterij gaat bij volledig opladen hele huis mee dat is bij ons 3 verdiepingen. Wel tussendoor even het reservoir legen. De LED lampen zorgen ervoor dat je altijd stof en viezigheid ziet liggen en je dus eigenlijk geen vuil kan overslaan. Voor huishouden met harde vloeren en paar vloerkleden is de Rowenta echt een dikke aanrader. Enige minpuntje of waar ik nog mijn draai of hulpstuk in moet vinden is het stofzuigen van de trap met vloerbedekking. Dit voelt gewoon nog niet fijn, duurt lang en/of wordt niet zo schoon als ik zou willen.

Conclusie: Zeer geschikt voor klein huishouden met harde vloeren en paar vloerkleden. Kleine krachtpatser die heerlijk licht aanvoelt in de hand.

Pluspunten

• Licht
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• Trap stofzuigen onhandig

peer1958 11-07-2024

Groot gemak

Na het uit pakken meteen in gebruik genomen. Dezxe Rowenta steelstofzuiger is aardig stil tijdens het gebruik terwijl de zuigkracht uitstekend is deze kun je ook in twee standen verwisselen. In de zuigmand, met verlichting, zit en borsteltje wat rond draaid daardoor is deze geschikt voor alle oppervlakte van gladde vloeren tot tapijt! Ook kan je deze als kruimeldief gebruiken en met de vele hulpstukken zijn er vele mogelijkheden. Een fantastisch apparaat. Alleen jammer dat men niet onder kasten en bedden kan komen zonder te buigen!

Pluspunten

• eenvoudig
  • grote zuigkracht
  • incl. kruimeldief

Minpunten

• steel kan niet buigen

scepesi 11-07-2024

Ik vind deze kleine steelstofzuiger echt geweldig. Het is licht en heeft een dunne steel, rolt heel gemakkelijk over alle type vloeren. Het apparaat is super gebruiksvriendelijk en zuigt naar mijn mening goed over de trap, trapmatten, houten vloeren, vloerkleden, schoonloopmaten en tegels. In - en uitklikken gaat gemakkelijk, reservoir is klein maar eenvoudig te legen.
Oplaadtijd is ook oke, redelijk kort, batterij doet prima, maar de echte eye catcher is hoe makkelijk hij is te gebruiken. Mijn dochter van 5 kon hem zelfs proberen. geweldig!

Marleen66 10-07-2024

super, lichtgewicht steelstofzuiger

Dit is een lichtgewicht stofzuiger met toch een heel goede zuigkracht , het stofreservoir is niet groot maar zeer gemakkelijk te legen. De ledlampen op de zuigmond zijn ideaal om in de donkerste hoekjes te zien, en de kleine borstels hangen vast aan de buis, ook dit is heel gemakkelijk, je moet niet zoeken waar ze liggen. De kierenzuiger is heel dun zodat je ook gemakkelijk de kieren in de ramen kan stofzuigen, kortom een prima stofzuiger.

Pluspunten

• lichtgewicht
  • dunne plitenzuiger
  • reservoir gemakelijk te legen

Aline 10-07-2024

Zeer tevreden

Ik heb de stofzuiger nu een aantal keer gebruikt en ben fan! Hij is licht van gewicht en makkelijk wendbaar. Voldoende zuigkracht en de verlichting maakt dat je goed kan zien of er nog stof of viezigheid ligt. Het losklikken van de steel gaat soepel en is een prettige functionaliteit. Zo kan ik tussendoor ook even makkelijk zonder steel de bank stofzuigen.

Het snoerloze gebruik maakt dat ik de stofzuiger makkelijker en sneller even pak. Ook het stofzuigen van de trap is ideaal zonder een grote zware stofzuiger meer te hoeven tillen.

Enige "minpunt" voor zover je dat echt een minpunt kan noemen is het kleine stof reservoir. Deze dient wanneer het hele huis stofgezogen wordt wel tussendoor geleegd te worden. Al gaat dit gemakkelijk door na het loshalen de bodem te openen. Wat mij betreft zeker een aanrader!

Pluspunten

• Snoerloos
  • Verlichting
  • Licht gewicht

Minpunten

• Klein opvang resevoir

Met veel plezier aan het stofzuigen 10-07-2024

Top steelstofzuiger

Ik ben verkocht!

Ik ben echt geen poetser en heb normaal een schoonmaakster, daardoor heb ik (totdat ik deze Rowenta kocht) nu pak ik de steelstofzuiger soms zelfs 2x per dag.
We hebben een hond die vaak kruimeltjes achter laat na het eten, hiervoor is de steelstofzuiger echt perfect. Het gemak en plezier waarmee ik nu stofzuig is echt bijzonder.

De wendbaarheid , de lampjes op de borstel is perfect. De zuigkracht is prima en voor de extra ook nog een boost.

Ik heb wel dat als ik mijn vinger ‘aan de trekker’ houd, ik m snel uit zet bij het bewegen. Top dus, niet je vinger aan de trekker houden haha.

Super fijn dat het filter wasbaar is. Het stofreservoir is niet groot, toch is het groot genoeg.

Ik ben op en top tevreden!

Pluspunten

• Wendbaar
  • Lampje op de borstel
  • Super lichtgewicht
  • Boost

Minpunten

• Je pakt der heel snel